יום שיא בסימן השפה העברית

קהל יעד: כיתות א'-ו'
משך האירוע: 2-4 שעות
מקום: אירוע חוץ

ציוד נדרש: משחקים: טאבו, תפוס את הדרקון, תירס חם, אוקי טוקיו

 

הכנות מקדימות:
משחק מוגדל+שאלות טריוויה+קוביה
תיבת חידות+חידות
ספרים: דרקון אין דבר כזה, תירס חם
כרטיסיות

 


רציונל:
שמנת העברית הינה חלק מהמדיניות לחזק ולטפח את לימודי השפה. המטרות המרכזיות של התכנית הן: שיפור המיומנויות בשפה בעל פה ובכתב, טיפוח שפה תקנית, העלאת המודעות לשפה והעשרתה, שיפור תרבות הדיבור והדיון והיכרות עם המורשת הלשונית של התרבות העברית ותולדותיה. כחלק מהחיבורים לנושאים הבית ספריים, השפה הינה יסוד לחשיבה: המילים מסדרות את החשיבה, ממקדות את תשומת ליבנו בעולם ומאפשרות שליפה קלה-ועל כן חשוב לטפחה באופן משמעותי.

 

מטרות הפרויקט:
לקדם את תהליך התפתחות השפה, בהקשרים שמשמעותיים לתלמידים. העיסוק בשפה נעשה מתוך רצון של הילד ומתוך צורך שיש להבין או להעביר מסר כתוב ולא מתוך אילוץ. הלמידה נעשית מתוך הנאה, וזו כשלעצמה מגבירה את הלמידה. ויחד זאת המטרה העיקרית היא לחזק ולהטמיע היבטים שונים של השפה העברית בקרב התלמידים.

מהלך הפרויקט:
אירוע שיא, הפעלה בתחנות המשלבות את כל ההיבטים של פונקציות הלשון והשפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור.


פתיחה: הצגת התחנות:
תחנה א'-
נחש מי?, טאבו לגדולים, נחש מי לקטנים
תחנה ב'- שעת סיפור- דרקון אין דבר כזה (תפוס את הדרקון- קטנים)
                               תירס חם (משחק תירס חם- גדולים)
תחנה ג'- שביל השפה
משחק מוגדל המלווה בשאילת שאלות וטרוויה בנושא שפה.
תחנה ד'- פותר החידה?, חידות חשיבה- מה בין המילים
תחנה ה'- תקשורת
אוקי טוקיו
תחנה ו'- "גדר כבשה ואיש עם בעיה". סיפור שמשלב חידה והפעלה קבוצתית.

הפעלה: אפשרות א'- מעבר בין תחנות באמצעות מכתבים, ובל תחנה יש משימה משחק סימני דרך.
            אפשרות ב'- מעבר בין תחנות בכל תחנה מפעיל מדריך/נאמני חשיבה.

 

סיכום: איך היה? מה הרגשתם? מה למדתם? חלוקת תעודות או פרסים.